Innovatie

Waardecreatie: hoe realiseert u dat op een effectieve manier?

Om maar direct met de deur in huis te vallen: prospects zijn niet geïnteresseerd in wie u bent en wat u doet. Wat uw klanten wel interessant vinden, zijn de resultaten die ze kunnen behalen als ze ervoor kiezen om zaken met u te doen, of: de waarde die wat u doet hen oplevert. Dit kunnen verschillende dingen zijn: omzetgroei, kostenbesparing, procesverbetering, et cetera.

Waardepropositie

Bij de acquisitie van nieuwe klanten is het daarom van belang om deze waarde zo concreet mogelijk te formuleren. Diensten zijn niet tastbaar en lijken erg veel op elkaar. Dit leidt vaak tot verkoopverhalen die stijf staan van de algemeenheden. De vertaalslag naar concrete resultaten blijkt lastiger. Een krachtige waardepropositie is namelijk een effectief middel om bij nieuwe klanten binnen te komen.

Waarom u?

Wat is eigenlijk een ‘waardepropositie?’Een waardepropositie benoemt een aantal redenen waarom een klant zaken met u doet’. Dit betekent dus dat uw waardepropositie de volgende vraag moet beantwoorden: ‘Waarom is zaken met u doen beter dan met een ander of helemaal niets doen?’ Er zijn twee manieren om hier achter te komen, u kunt het aan uzelf vragen, of aan anderen. Draagt u bij aan:

  • Meer rendement?
  • Meer winst?
  • Besparing van kosten?
  • Kortere productietijd?
  • Snellere levertijd?
  • Minder risico’s?
  • Verbeterde prestaties?
  • Verhoging productiviteit?
  • Verbeterd imago?
  • Meer omzet per klant?

Hoe specifieker u kunt benoemen waaraan u bijdraagt en hoeveel dat is, hoe eenvoudiger het is om uw waarde te formuleren bij nieuwe klanten.

Krachtig hulpmiddel

De antwoorden op deze vragen geven u voldoende input om aan de slag te gaan met het beschrijven van een aantal redenen waarom klanten zaken met u doen. Daarmee kunt u een waardepropositie ontwikkelen die:

  • Over een thema gaat dat klanten aanspreekt
  • Concrete resultaten beschrijf
  • Duidelijk maakt hoe u zich onderscheidt van anderen

Een waardepropositie die aan deze kenmerken voldoet is effectief omdat deze beschrijft wat de klant wil weten. Bij goed gebruik is het daarom een krachtig hulpmiddel dat het rendement van uw acquisitie verder verhoogt!

Wilt u meer weten over innovatie? Of bent u op zoek naar creatieve oplossingen in marketing en communicatie, om klanten te vinden en relaties te binden? Bel 06-55795071 voor een afspraak of mail ons.

Commotion

Kies voor creatieve oplossingen in marketing en communicatie en bel 06 - 557 950 71 of stel uw vraag via de mail: emailcommotion@gmail.com