Hoe communiceert u uw verhaal op een onderscheidende manier?

Veel bedrijven en organisatie worstelen met hun verhaal. Zowel inhoudelijk als qua uitwerking. Om goed van start te gaan is een communicatieconcept nodig. Een concept verbeeld en verwoord de positionering en identiteit als totaal. Wij creëren unieke concepten met een eigen karakter. Bij de ontwikkeling van deze concepten denken we tot in detail na over de inhoud, de juiste boodschap en de wijze waarop het in beeld wordt gebracht. Gericht op de doelgroep. Zodat het overkomt. Het communicatieconcept vertalen wij door naar de verschillende middelen en doelgroepen. Een consistent gebruik van dit concept vergroot de effectiviteit van uw communicatie. Met een sterk communicatieconcept haalt u meer rendement uit uw communicatie.

‘Een beeld zegt meer dan duizend woorden, maar soms heb je aan een half woord genoeg.’ –

Teksten in de juiste context geschreven
Goede teksten weten te raken en de boodschap op een originele manier over te brengen. Tekstschrijven vraagt een sterk inlevingsvermogen, een vlotte pen en kennis van de markt, de opdrachtgever, het product of de dienst en de doelgroep. Commotion begrijpt de taal van de opdrachtgever en weet deze om te zetten naar teksten die tot de verbeelding spreken. En iets doen met de lezer, namelijk een gevoel creëren of een reactie uitlokken. Want ook in communicatie geldt de regel: alleen het resultaat telt. Of het nu voor een brochure of website is, jaarverslag of persbericht, Direct Mailing of speech.

Het sterk beeld onder woorden gebracht
De mens is visueel ingesteld. Daar kunnen we niet omheen. Willen we ook niet. Wat vooral meespeelt, is dat in onze huidige snelle maatschappij, lezers niet meer dan 1 seconde besteden aan
de reclameboodschap. Dan is het handig als een beeld meer zegt dan 1000 woorden. Opvallen is dus cruciaal. Door uw boodschap in beeld te brengen, is de kans groter dat het blijft hangen. Door uw product subtiel af te beelden of te plaatsen in een sfeer die past bij de beleving van de markt of doelgroep. Iedere reclameboodschap vraagt om een unieke aanpak.

Creatieve vormgeving die de verbazing schetst
Commotion bedenkt, ontwerpt en creëert de visuele prikkels die uw doelgroep raakt en in beweging brengt. Wij zorgen ervoor dat u gezien wordt, beter begrepen wordt en indruk maakt. Creatieve vormgeving versterkt de communicatieve waarde van uw boodschap. Een goed ontwerp moet zichzelf kunnen uitleggen. Vanuit die gedachten worden onze ontwerpen gemaakt. Geen mooimakerij maar een strategische en weldoordachte vormentaal. Als we verrassen is dat mooi meegenomen, maar is niet het ultieme doel. Een creatieve huisstijl, brochure of website moet onderdeel zijn van de totale communicatiestrategie. Mooi werk toch?

‘Wij gaven Commotion de opdracht om een campagne te ontwikkelen waarbij nieuwe media centraal staan, maar de behoudende identiteit van de klant gerespecteerd diende te worden. Ze hebben dit
prachtig opgelost door met beeld een veelzeggende boodschap over te brengen. Dat vraagt om inlevingsvermogen.’

Op zoek naar perspectief in jouw markt of organisatie? Bel Ton van Kattenbroek op 06 – 55 79 50 71 of stuur een bericht ->

Commotion

Kies voor creatieve oplossingen in marketing en communicatie en bel 06 - 557 950 71 of stel uw vraag via de mail: emailcommotion@gmail.com